Avui en dia, com tots sabem, hi ha un important nombre de persones que estan patint assetjament, però també existeix un altre terme, el ciberassetjament. Aquest últim, es defineix com una agressió psicològica sostinguda i repetida en el temps, donada a terme per un o diversos individus contra d'altres, utilitzant les noves tecnologies.
A més, s’interpreta una clara distinció entre ciberassetjament –quan hi participen adults- o ciber-bullying – quan no hi participen-. L’assetjament sexual, anomenat “grooming” no està englobat en els dos anteriors. Per considerar el ciberassetjament com a tal, s’ha de produir amb una certa permanència, no de manera aïllada. Acostumen a estar lligats a assetjament en la vida real i escolar.
Hi ha molta varietat de mitjans per els quals es transmet el ciberassetjament, com ara el mòbil, el internet, xarxes socials o correus electrònics. Per això és important que els pares exerceixin un control sobre l’ús que fan els seus fills de les noves tecnologies i a la vegada crear un vincle de confiança amb els fills, ja que sabem que és difícil que la víctima ho expressi.
Algunes de les accions que la víctima pot portar a terme quan es troba en aquesta situació són:
- No contestar els missatges per tal d'evitar una continuïtat de l’agressor.
- No contestar els missatges per tal d'evitar una continuïtat de l’agressor.
- Guardar el missatge, per a ser utilitzada com una prova.
- Explicar-ho a algú de confiança; tant familiars o amics com una organització com per exemple "PROTEGELES".
- Explicar-ho a algú de confiança; tant familiars o amics com una organització com per exemple "PROTEGELES".
- Bloquejar l’agressor, per tal de tallar l’agressió.
- Denunciar els problemes a la gent que pot fer quelcom al respecte.
- Respectar als altres i a tu mateix.
Les persones implicades en aquesta acció són: víctima, agressor, observador i família. El rol que han d'assumir aquestes persones per tal de resoldre el conflicte són:
- Víctima: les accions nombrades anteriorment.
- Agressor: empatitzar amb la víctima posant-se a la seva pell.
- Observador: implicar-se en l’acció oferint la teva ajuda a la víctima.
- Família: donar suport i crear un vincle de confiança.
En la societat actual és molt important tenir una forta autoestima, això significa acceptar-se i estimar-se a un mateix. Quan s’aconsegueix aquest benestar personal, aconseguim un escut que ens defensa de les agressions externes, no només les que provenen de l’assetjament sinó també les socials, el que “representa” que s’espera de nosaltres, tant física com psicològica.
Còmic:
El còmic és un bon exemple de què és l'assetjament i el cyberassetjament , per tant també és una bona eina per explicar que és i concienciar que tothom el pot provocar o patir.
ResponEliminaMoltes gràcies! Ens alegrem que t'hagi agradat.
EliminaUn bon blog especialment el del tema del bullying. Sincerament la gent que el practica sels tindria que caure la cara de vergonya!
ResponEliminaI mes culpables son la gent que els hi riu les gracies amb aquesta colla, no tenen personalitat. En ves de riuret i jutjar a algu, la gent es tindria que mirar abans els sueus propis defectes, que de perfectes no hi ha ningu.
Realment el motiu pel qual perdura l'assetjament és el fet que els anomenats observadors segueixin les burles dels assetjadors.
EliminaEns alegra que t'agradi el blog i que hagis dedicat el teu temps a llegir-nos.